Kobra: Talanglöst om tanten

Nu får Kobra skärpa sig.

Ett program om tanten som försöker roa sig på tantens bekostnad medan det rotar runt efter original i tantkvarteren, ska det platsa i Kobra? Det program som sändes 2 maj kl 21.30 må ha roat programmakarna och givit dem ett och annat flin i smyg. Kan så vara. En sexuellt frigjord åttiåring, heja heja, och en urgammal stackars tant ute i öknen. Hon hade dansat, suck suck, och nu satt hon handikappad i rullstol inför en rörd publik.

Programledaren såg mera vilsen ut än vanligt. Kan tro det. Var finns eftertänksamheten? De kloka reflektionerna? Insikterna? Skärpning, kulturprogrammet Kobra!

Annagreta



Kommentarer
Postat av: Ulla

Instämmer i kravet på skärpning. Tantklichéerna haglar och inte känner man igen sig. Hur är en tant? Jag kom på en grej just nu när jag packar min lilla väska för några dagar i Paris: en tant är en som tänker praktiskt och rationellt när det gäller skor. Jag har vinglat omkring i högklackat och fått skavsår och försökt se ut som en fransyska tillräckligt många gånger, nu får det bli funktionella, bekväma, ordentligt ingnågna dojor. Man går bättre och ser gladare ut i ansiktet då.

Ulla



2012-05-07 @ 17:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0