Mina löv och det övernaturliga

Idag slår SRs P1 till med en balansakt. Först ger Vetandets värld en repris på en intervju med James Randy, en gubbe på 82 som erbjuder en massa dollar till den som kan bevisa att övernaturliga saker händer. Det är en kille som försörjer sig på att åka runt och tala om sin övertygelse. Hans bakgrund är magiker, så han tycker sig veta hur lätt det är att lura folk. Han skjuter i sank en hel del godtagna villfarelser, som t ex vattendragssökande med slagruta.

Nån timme senare, påannonseras det friskt, ska Kajsa Ingemarsson tala med en kvinnlig schaman från USA, som kör övernaturligt hela tiden. Hon har mycket av den varan att komma med, utlovas det. Hon är i trettiårsåldern, och reser också hon runt med sitt budskap, direkt förmedlat till henne via förfäderna. Hon har av indianerna fått namnet "Little Grandmother", så hon anses ha legitimation. Dessutom ska Annika Dopping delta med sina erfarenheter från guvet vilken sida. Det lovar en hel del.

Kombinationen ser ut som ett exempel på det påkallade balansen; först en tvivlare sen en förespråkare. Samtidigt som Vetandets värld påannonserades, gavs nämligen en hint om den kommande pratshowen med K I.

Här hemma skulle jag välkomna en eller annan övernaturlighet, t ex om dessa makter genast kunde avlöva min stora bok ute på tomten. Trädet kunde som på ett givet tecken fälla sina löv. Det skulle underlätta. Men dessvärre lär det inte hända. Om det nu händelsevis skulle inträffa, lovar jag att höra av mig till James Randy, genast. Jag skulle i varje fall betrakta hans inkomna belöning som ett mirakel.

Ja, det var dagens suck om det övernaturliga.
Hälsa schamanerna från

Annagreta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0