Direkt kontakt mellan scen och salong

Gick på stadsteatern och såg Trettondagsafton med barnbarnen. Succé. Den gick hem direkt hos mina små. Pjäsen är inte skriven för barn. Så av oro för att de inte skulle förstå intrigen berättade jag innan vad den handlade om.

- Men lägg av. Sluta. Du får inte tala om vad som händer. Det är ju det som är spänningen. Du verkar ha sån helkoll på pjäsen, så du behöver ju inte se den. Jag tystnade och muttrade något om att det inte var fråga om en deckare där man inte får tala om vem som är gärningsmannen.

Pia Johansson, narren, gick i pausen runt bland bänkarna. På ett suveränt ledigt sätt skojade och småpratade hon med publiken. Min Tora, 8 år, bjöd henne på en godisbil. Som tack sjöng Pia en sång som hon hittade på medan hon sjöng: Tora, prinsessan från Huddinge, lika söt och fin som Victoria.

Teater med direkt kontakt mellan scen och salong.

Barbro

Kommentarer
Postat av: Ingar Gadd

En härlig bekräftelse på vad jag tänkte när jag läste om Trettondagsafton i Stadsteaterns suveräna programtidning. - Det här skulle jag vilja se med mina barnbarn!



Det teaterbesöket kommer dina barnbarn aldrig att glömma!

2010-12-21 @ 21:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0